Köpvillkor

ALLMÄNT

Zoëland AB följer konsumentlagen för e-handel. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och andra personuppgifter (företagsuppgifter) registreras i vårt kundregister.

 

Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” på denna webbsida och för eventuella prisändringar samt felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

 

Vi kan inte heller garantera att alla bilder återger exakt produkternas verkliga färger, speciellt kristallerna som alla är olika och ingen lik den andra.

 

Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda. Hör av dig till oss på info@zoeland.se om du har frågor.

 

BETALNINGSALTERNATIV

För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda följande beprövade och säkra betalningsalternativ – PayPal (kortbetalning), Swish och banköverföring till Bankgiro.

 

För att du ska få din beställning skickad till dig alt boka dig på ett evenemang, kurs eller session, lägger du först en order och väljer där det betalningsalternativ du önskar.

 

Behöver du hjälp med din beställning/bokning, maila oss på info@zoeland.se

 

 

PRISER

Alla priser anges i svenska kronor inklusive svensk lagstadgad mervärdeskatt (moms).

 

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

 

FRAKT & LEVERANSTID

Varor levereras normalt inom 1-3 vardagar med reservation för förseningar utanför Zoëlands kontroll. Vid eventuellt utebliven, försenad leverans eller frågor kring din leverans vänligen kontakta oss på info@zoeland.se

 

Zoëland levererar endast inom Sverige. Fraktkostnad tillkommer på 39 kr för icke skrymmande varor. Om du beställer från ett annat land än Sverige, skicka ett mail till info@zoeland.se och vi återkommer med pris och fraktinfo.

 

Om den varan du beställt är slut kommer vi att kontakta dig för ett alternativ.

 

BYTES- & ÅNGERRÄTT

För privatkunder gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen. Som kund har du alltid 14 dagars bytes- och ångerrätt (räknat från det att du mottagit produkten).

 

När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den och prova den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Du betalar själv returfrakten och produkten skall vara oskadad, oanvänd, oöppnad och packad i originalförpackningen. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

 

Kunden betalar även kostnaden för den ursprungliga frakten och eventuell fakturaavgift.

 

Zoëland AB löser ej ut paket mot postförskott, felfrankerade kuvert eller liknande.

 

Bytes- och ångerrätt gäller EJ på våra REA, fynd eller kampanjprodukter.

 

Återanvänd kartongen som produkten kom i för returen och lägg den i dess originalförpackning (om den hade någon). Har du inte kvar den leder det dock inte till ett avdrag p.g.a. värdeminskning.

 

Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta oss alltid innan en produkt skickas tillbaka på info@zoeland.se

 

BYTES- & ÅNGERRÄTT OMFATTAR INTE

Bytes- och ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter samt genomförda sessioner då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.

 

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid fraktkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

GARANTI

När du handlar hos oss får du alltid 6 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts. Spara därför kvittot – det är ditt garantibevis. Kontakta oss på info@zoeland.se om du har frågor om dina vara eller garantin.

 

REKLAMATION

Zoëland AB följer konsumentköplagen för distansköp. Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss via epost info@zoeland.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att du mottagit varan.

 

Vi ger även 6 månaders garanti på produkter förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av p.g.a. av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t.ex inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.

 

BETALNINGSSKYLDIGHET

Du som kund är betalningsskyldig då du lagt en order.

 

DEMENTI FÖR SESSIONER

Sessioner (Nordic Light Healing/The Reconnection/Reconnectiv healing/Tidigare liv/Medial vägledning/Kontakt med din stjärnfamilj/Medial coaching/Be an Attractive Magnet™/etc) behandlar inte specifika åkommor eller hälsoprobelm, utan strävar efter att rena kropp och själ, samt återställa balansen – fysiskt, mentalt, emotionellt och andligt. Därför kan Zoë inte ge några löften, garantier och/eller försäkringar avseende specifikt läkande eller tillfrisknande med hjälp av sessionen. Zoë avråder dig att sluta med eventuell medicin eller annan medicinsk behandling utan din läkares inrådan. Zoë är ingen läkare och du är ensam ansvarig för din egen medicinska omvårdnad.

 

AVBOKNINGSREGLER FÖR KURSER

Observera att din anmälan är bindande, även om din betalning inte kommit in. Bokningsavgiften, som ingår i kursavgiften, återbetalas ej.

 

Om avbokning sker mer än en månad före kursstart återbetalas kursavgiften, men ej bokningsavgiften. Om avbokning sker mindre än en månad, men mer än en vecka (7 dagar) före kursstart, återbetalas halva kursavgiften. Om avbokning sker mindre än en vecka (7 dagar) före kursstart återbetalas kursavgiften ej. Endast vid undantagsfall, läkarintyg krävs.

 

Du har även möjlighet att ta del av vissa kurser via inspelning istället om du skulle få förhinder. Maila oss till info@zoeland.se angående din situation.

 

BILJETTER

Biljetter till evenemang återbetalas ej, men du kan överlämna den till någon annan. Förlorad biljett ersätts inte.

 

Skulle evenemanget ställas in av Zoëland AB p.g.a. sjukdom, etc. återbetalas biljettkostnaden.

 

SEKRETSSPOLICY

De kunduppgifter du registrerat hos Zoëland AB lämnas aldrig ut till tredje part. De används endast till att internt administrera beställningar, betalningar mm.

 

INTEGRITETSPOLICY & GDPR

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse, och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning inte kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

 

Vi lagrar dina namn- och adressuppgifter samt andra kontaktuppgifter i ett kundregister för att på bästa sätt leverera beställda varor. Kundregistret är också viktigt för att vi enkelt skall kunna kontakta dig för bästa möjliga service. Uppgifterna i kundregistret kan också användas för att vi skall kunna skicka särskilda erbjudanden, nyhetsbrev och information till dig om våra nya produkter, om du valt detta vid registreringen av nyhetsbrev på www.zoeland.se.

 

Om du vill veta vilka uppgifter som finns om dig i kundregistret kan du kontakta oss via info@zoeland.se

 

Information om GDPR

Vi följer dataskyddsförordningen (GDPR). Vi ser det som en självklarhet att varken sälja, handla eller hyra ut dina personliga uppgifter till andra och vi följer givetvis de regler som finns i dataskyddsförordningen. Enligt dataskyddsförordningen ska våra kunder få information om hur dennes personuppgifter behandlas vilket vi beskriver nedan.

 

Lagringen av dina personuppgifter på www.zoeland.se är krypterade genom att vi använder https/SSL certifikat som säkrar trafiken till och från hemsidan och skyddar informationen genom att kryptera datan.

 

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig enligt följande:

 

1. VID KÖP AV VÅRA TJÄNSTER ELLER PRODUKTER

För- och efternamn, adress eller mailadress och telefonnummer. Syftet med en sådan behandling är för att kunna leverera vår tjänst eller produkt till dig. Vi får de uppgifterna personligen från dig när du genomför ett köp på vår hemsida. Dina uppgifter sparas i 7 år enligt bokföringslagen. Efter det raderas dina uppgifter om du inte längre är kund hos oss.

Skapar du ett konto via hemsidan då du lägger en order, sparas dina personuppgifter automatiskt. Du kan när du vill själv ta bort detta konto och all information kommer att raderas från vår databas.

 

2. NYHETSBREV

Vi sparar namn och mailadress hos mailleverantör MailChimp för utskick av nyhetsbrev. Uppgifterna fyller du själv i och samtycker till att de sparas när du registrerar dig. Du kan sedan när du vill med ett enkelt klick avsluta utskicken från oss.

 

3. VID KURSER

Vi dokumenterar våra kurser genom inspelningar, som ibland säljs på vår hemsida. Deltagare av kurserna har rätt att få sin röst bortklippt från dessa. 

Den skriftliga feedback från kursdeltagare efter våra kurser sparas. Du väljer själv om ditt namn ska stå med.

Foton och videofilmer från kurserna där kursdeltagare är med i bild, läggs upp i sociala medier och på hemsidan, i samtycke med kursdeltagarna.

De mailkonversationer gällande kurserna sparas fram till och med avslutad kurs alternativt behandling. Se punkt 6 nedan.

 

4. PÅ HEMSIDAN

Vi sparar referensutlåtande som text, bild eller video av kunder som har givit ett skriftligt godkännande. De sparas tills vi ersätter de med nya eller tills vår referens vill att de ska tas bort.

 

5. SESSIONER

De mailkonversationer för privata sessioner sparas vid pågående behandlingar och för de som står på väntelistan. Det innebär att de mail som avser att klienten är ”under behandling” och kommer att fortsätta ta flera sessioner, sparas. Då behandlingarna är avslutade raderas mailkonversationerna.

 

6. GRATIS TJÄNSTER

Vid registrering av Gratis Webinarier samlas uppgifter om namn samt mailadress, som sedan raderas då Webinariet är avslutat.

 

SAMMANFATTNINGSVIS

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och delar eller säljer de inte vidare till någon tredjepart.  Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@zoeland.se.

 

COOKIES

Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 1 juli 2011, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies (kakor) används till och ges möjlighet att vägra sådan användning.

 

Zoëland AB använder så kallade sessioncookies för att webshoppen skall fungera. Under tiden du besöker webbsidan skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information. Sessioncookies försvinner när du stänger din webbläsare.

 

Våra cookies innehåller ingen personinformation. Informationen är anonym och kan inte spåras till enskild person.

 

Sessioncookies används alltså av rent tekniska skäl och om du inte accepterar lagring av sessioncookies kan du stänga av funktionen i din webbläsares säkerhetsinställningar. Funktionaliteten blir då lidande, och webshoppen kommer inte att fungera som den ska.

Zoëland AB

Tulegatan 5A

113 58 Stockholm

 

Org nr: 559117-4833