Kontakt & Support
Kundtjänst: info@zoeland.se
Presskontakt: press@zoeland.se
Zoë gör inga privata sessione längre.
VANLIGA FRÅGOR & SVAR
Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Om du inte hittar din fråga här kontakt kundtjänst på info@zoeland.se.
Beställning
Betalning
Leverans
Reklamation
Retur & Byte
Tekniska problem
Privata sessioner
Kristaller
Mitt konto
Övrigt
BESTÄLLNING
Hur lägger jag en beställning?
Du lägger till din vara i varukorgen då du är i webbshoppen.
Klicka sen på Visa varukorg och sen klicka på Fortsätt till kassan.
Fyll i din adress och välj betalningsmetod (Swish/PayPal/Banköverföring).
Klick i rutan Jag har läst och godkänt webbplatsens köpvillkor och sen klicka på Slutför köp.
Du har nu gjort en beställning.
Jag bor utomlands, kan jag lägga en beställning ändå?
Ja, det går bra. Du väljer land och skriver in adressen i kassan. Fraktpriset inom Europa är 99kr, USA och Kanada 129kr.
Jag behöver hjälp med att lägga en beställning.
Mejla in till oss på info@zoeland.se och vi gör beställningen åt dig.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse.
Mejlet kan ha hamnat i din skräpkorg så kika där. Du kan även ha skrivit in din epostadress fel. Mejla in till oss på info@zoeland.se och vi hjälper dig.
Jag har inte fått min beställning.
Mejla in till oss på info@zoeland.se med ditt ordernummer och vi hjälper dig.
Vad är er garanti?
När du handlar hos oss får du alltid 6 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.
För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts. Spara därför kvittot, det är ditt garantibevis. Kontakta oss på info@zoeland.se om du har frågor om dina vara eller garantin.
Var hittar jag era köpvillkor?
Du hittar dem här.
BETALNING
Hur betalar jag?
Du kan betala med:
- Swish (endast Sverige)
- PayPal (bank- eller kreditkort, VISA, Mastercard, American Express)
- Direkt banköverföring (Bankgiro)
Betalar du med Swish och PayPal behandlas beställningen direkt och du får alla digitala produkter omedelbart på din mejl. Fysiska produkter postas 1-2 dagar efter att vi fått beställningen.
Betalar du med bankgiro tar leveranstiden längre då vi behandlar din beställning manuellt. Vi godkänner då beställningen när vi ser din inbetalning på bankkontot (kan ta upp till 7 dagar).
Kan jag betala med PayPal utan att registrera mig hos dem?
Ja, det kan du göra. Man behöver inte logga in eller registrera sig hos PayPal för att betala med bank- eller kreditkort.
Så här gör du:
1. Du väljer PayPal i kassan och klickar Fortsätt till Paypal. Ett nytt fönster öppnas upp.
2. Istället för att logga in, klickar du på Betala med betal- eller kreditkort. Se bild nedan. (Du kan byta språk genom att klicka på flaggan nere i vänster hörn om det är så att den kommer upp på engelska.)
3. Nytt fönster öppnas och här fyller du in dina betalningsuppgifter. Se bild nedan. Här kan du även välja om du vill skapa ett PayPal-konto eller inte. Klicka på Nej, tack längst ner om du inte vill göra det. Klicka sen på Betala nu och du är klar.
Kan jag betala med faktura?
Nej, tyvärr.
Tar ni emot delbetalning?
Nej, vi tar inte emot delbetalning.
Jag kunde inte betala, Swish fungerar inte.
Testa gärna igen om några timmar, det kan vara så att många handlar samtidigt.
Om problemet kvarstår, mejla oss på info@zoeland.se och vi hjälper dig.
Notera att du måste vara snabb med att godkänna din order i Swish appen (ca 10 sek). Väntar man för länge, avbryts beställningen automatiskt.
Vad är ert Swishnummer?
Då du lägger en beställning och väljer Swish som betalningsmetod följer du instruktionerna i kassan. Du behöver således inget nummer.
För att slutföra din beställning så behöver du göra följande:
- Välj Swish som betalningsmedel i kassan.
- Godkänn köpvillkoren.
- Klick på Slutför köp.
- Öppna din Swish-app.
- Kontrollera uppgifterna.
- Signera med Mobilt BankID
- Klart!
(Notera att du måste vara snabb med att godkänna din order (inom 10 sek) i Swish appen. Väntar man för länge, avbryts beställningen automatiskt. Upprepa då steg 1-7.)
Vad är ert bankgironummer?
Du hittar bankgiro-numret i din orderbekräftelse som mejlas till dig då du har lagt en beställning genom att välja banköverföring som din betalningsmetod.
Jag vill betala från ett utländskt bankkonto, vad är ert IBAN nummer?
Du lägger en beställning som vanligt och väljer banköverföring (Bankgiro) i kassan och mejlar oss ditt ordernummer till info@zoeland.se och vi hjälper dig där med IBAN nummer.
Har ni rabattkoder?
Nej.
LEVERANS
Vad kostar frakten?
Fraktpriset inom Sverige är 39kr för alla varor.
(Inom Europa 99kr, USA och Kanada 129kr, flera länder och priser ser du i kassan.)
Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar din beställning så snart som möjligt efter att du har lagt en order. Leveranstiden är vanligen 2-4 dagar inom Sverige. Kan ta längre tid under jul, sommar och Black Friday.
Hur levereras min beställning?
Vi skickar beställningen med Postnord (brev) och paketet levereras direkt ner i din brevlåda. Vid större beställningar, hämtas paketet från ett serviceställe.
För paket utomlands, levereras den med FedEx International (spårbar).
Jag bor utomlands (utanför Sverige), levererar ni till mitt land?
Vi levererar till hela världen. Du fyller i ditt land i kassan och tillhörande fraktkostnad visas. Om fraktkostnaden inte kommer upp, mejla oss på info@zoeland.se och vi löser det.
Paketet levereras med FedEx International utomlands (spårbar).
Mina varor har inte kommit, vad gör jag nu?
Om du inte har fått din digitala vara inom 1 dag, kontakta oss. Vid fysiska leveranser vänligen vänta upp till 1 vecka innan du mejlar oss.
Vid eventuellt utebliven, försenad leverans eller frågor kring din leverans vänligen kontakta oss på info@zoeland.se.
REKLAMATION
Hur reklamerar jag en produkt?
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss via mejl på info@zoeland.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att du mottagit varan.
Vi ger även 6 månaders garanti på produkter förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av p.g.a. av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t.ex inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.
RETUR & BYTE
Vad har jag för ångerrätt?
För privatkunder gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen.
Som kund har du alltid 14 dagars bytes- och ångerrätt (räknat från det att du mottagit produkten).
Bytes- och ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara digitala produkter och kurser samt genomförda sessioner då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Bytes- och ångerrätt gäller ej på våra REA, fynd eller kampanjprodukter.
När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den och prova den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Hur gör jag en retur?
Du betalar själv returfrakten och produkten skall vara oskadad, oanvänd, oöppnad och packad i originalförpackningen. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Kunden betalar även kostnaden för den ursprungliga frakten.
Återanvänd kartongen/kuvertet som produkten kom i för returen och lägg den i dess originalförpackning (om den hade någon). Har du inte kvar den leder det dock inte till ett avdrag p.g.a. värdeminskning.
Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta oss alltid innan en produkt skickas tillbaka på info@zoeland.se.
Zoëland AB löser ej ut paket mot postförskott, fel-frankerade kuvert eller liknande.
Jag är inte nöjd med min produkt, vad gör jag nu?
Vi är mycket måna om att du skall vara 100% nöjd med ditt köp. Kontakta oss på info@zoeland.se och berätta vad du eventuellt inte är nöjd med och vi löser det på bästa sätt.
TEKNISKA PROBLEM
Hur laddar jag ner mina ljudfiler jag har köpt?
Du hittar dina ljudfiler i din orderbekräftelse under rubriken Hämta.
Denna manual visa dig ingående hur du laddar ner mp3 ljudfilerna.
Du har 7 dagar och 10 gånger att klicka på spåren och ladda ner innan länkarna går ut.
Enklast är det att ladda ner på en dator.
Om du använder en mobil eller platta så beror det på vilket märke och hur gammal den är. Fungerar bra på nyare mobiler som är som mest ca 4 år gammal.
Om du fortfarande har problem, mejla oss på info@zoeland.se och meddela vilken enhet du använder, märke och webbläsare.
Kan jag får mera tid och klick att ladda ner mina ljudfiler?
Ja, det går bra. Du bara mejlar oss på info@zoeland.se med ditt ordernummer och vi skickar dig en ny orderbekräftelse med mera tid och klick.
Jag kan inte ladda ner mina ljudfiler?
Du har 7 dagar och 10 gånger på dig att klicka på spåren och ladda ner ljudfilerna innan länkarna går ut. Du kan få mera tid genom att mejlar oss ditt ordernummer till info@zoeland.se
Denna manual visa dig ingående hur du laddar ner mp3 ljudfilerna.
Om du har laddat ner dina ljudfiler och de fungerar inte, kontakta oss.
Notera att om du lyssnar på en platta eller en mobil så avbryts ofta ljudfiler då skärmsläckaren kommer på.
Jag kan inte logga in på min kurssida/lösenordet fungerar ej.
Lösenordet måste skrivas exakt så som det står, tex med stor/liten bokstav, mellanrum eller ej mellanrum.
Om du fortfarande har problem, testa på annan enhet och webbläsare eller testa vid ett senare tillfälle. Fungerar det ändå inte mejlar oss på info@zoeland.se och vi hjälper dig.
PRIVATA SESSIONER
Jag vill boka en privat session med Zoë, hur gör jag?
Tyvärr tar Zoë inte emot privata sessioner längre. Kontakta gärna våra duktiga certifierade medium som har gått Zoës Medial Skola. Du hittar dem här.
KRISTALLER
Skall jag rena min kristall då jag har fått hem den?
Ja, du renar alltid alla kristaller du köper innan du använder dem. Du renar kristallerna genom att tex lägger dem i en skål med kallt vatten och havssalt över natten.
OBS! Rena ej smycken i havssalt då detta kan påverka silvret och limmet. Du kan tex rena 533 smycket genom att hålla det under rinnande kallt vatten en liten stund.
Jag har tappat mitt smycke i golvet, försvinner programmeringen då?
Nej, programmering försvinner inte.
Om kulan eller spetsen har gått sönder på 533 smycket eller rosenkvartshänget så finns fortfarande programmering kvar i mellandelen.
Jag vill köpa 533 kristallsmycket som present åt någon. Går det bra?
Eftersom 533 smycket innehåller personliga uppgraderingskoder avråder vi dig att handla detta smycke åt någon annan. Alla andra smycken går bra att köpa som present.
Mitt smycke/kristall har gått sönder, vad skall jag göra?
Vi ger 6 månaders garanti på produkter förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av p.g.a. av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts t.ex inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.
Hur lång är garantitiden?
När du handlar hos oss får du alltid 6 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.
För att garantin skall gälla krävs bevis om när varan inköpts. Spara därför kvittot, det är ditt garantibevis. Kontakta oss på info@zoeland.se om du har frågor om dina vara eller garantin.
MITT KONTO
Vad är Mitt konto?
I ditt konto sparas alla dina beställningar som du gjort då du varit inloggad. Du kan logga in till ditt konto och få direkt tillgång till alla dina produkter.
Hur hittar jag Mitt konto?
Klicka här och logga in på ditt konto med din epostadress och lösenord.
Jag kommer inte in på Mitt konto.
Om du har glömt lösenordet klicka på Glömt lösenordet och ett mejl skickas till dig. För andra tekniska problem mejla in till oss på info@zoeland.se
ÖVRIGT
Jag behöver hjälp hur når jag er?
Du mejlar in till oss på info@zoeland.se och vi hjälper dig där. Om du vill ha hjälp via telefon, lämna oss ditt nummer och vi ringer upp dig inom Sverige.
Hur går jag med i Ljuskedjan - Light Gatherings?
Det finns en Facebook grupp där vi alla möts varje tisdag. Gå med i gruppen här. Har du inte Facebook så går det även bra.
Du bara kopplar in dig till oss i “etern” varje tisdag kl: 20.30-20.45.
Du sätta dig ner och koppla in dig till oss och känner som om du är en ljuspelare som drar ner ljuset hit till jorden och stärker ljuset i dig och jorden.